Puss på sängsällskap

Vilken jävla jobbarvecka! Det är fan svårt att tro att jag är arbetslös ibland när jag inte gör annat än åker ut till Husby och tar hand om gamlingarna. Men det är mysigt, jag är nöjd fan. Förutom när jag rev mig på en tants stortånagel idag. Det var äckligt. Dock passade det in i min nya "skada händerna-fas", Sofia är också i den nu. Allt vi skulle göra var att öppna en burk fruktcoktail, städa Martin Borgs kök och äta frukost. Men Sofia kom upp i fyra plåster och jag i tre nu efter jobbet. Fint fan. Med Mumin på!

Ikväll, eller i natt är dock en jobbig natt. Första natten den här veckan då jag ska sova ensam i min säng. Gillar inte. Men det får väl gå det med. Det blir förhoppningsvis inte så många nätter ensam. Speciellt inte nu när jag har varit så snäll och bjudit min mor på lunch idag, även om jag var lite seg in till stan. Dessutom har jag ju varit ypperligt snäll som har erbjudit mig att jobba julafton så att någon glad människa kan vara hemma med sina barn eller barnbarn. Fint det av mig tycker jag.

Fint liv ändå fan! Saknar Anna dock och en kvällspromenad.

Puss på alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0