jul igen

Hej vänner

Idag vaknade jag upp fem över halv 8 helt jättesent av att mamma kommer in och slänger ett paket på mig? Bara för att det är Anna-dagen idag! Och det har de grattat mig för även här på jobbet, gulligt.

Igår var det julfest med mitt gamla jobb Ernst & Young på Knäppingen. De hade hyrt källaren där och jag döör så god maten var. Vi åt alla som hästar.. Lägg till glögg, öl, vin och snapsar på det så har ni väldigt mätta och glada E&Y:are. Körde även tävlingar, bl.a en där man fick välja en person från varje bord (lag) som skulle gå upp framför alla och få höra på en låt i hörlurar. Sedan skulle personen nynna låten och ens lag skulle gissa vilken det var. SJÄLVKLART valdes pappa ut att köra för sitt bord och sen tyckte alla att jag skulle "föra familjetraditionen vidare"?! Jahaja så jag fick gå upp och nynna Grease-låten. Lyckad kväll med mycket skämt, skratt och gamla historier blev det. Bland annat om när pappa kom och visade upp mig som nyfödd på jobbet.. Var ju ett tag sen men den får man fortfarande höra nån gång varje år.

Nu ska jag be till Gud att jag får förlängt på jobbet, annars tar vi nya (klyschiga) tag efter nyår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0