Förlovning hit och dit

Hade en så sjukt konstig dröm! Standard för mig nu dock. Men det är konstigt, för jag drömmer bara sjuka drömmar när jag sover själv. Måste nog skaffa mig en sambo! Hur som helst så träffade jag ett par, som jag känner, efter att jag och min familj hade flugit luftballong i stan. Knasigt bara det. Men vi möttes bara sådär, jag och paret, och kom fram till att vi skulle umgås lite och gå för att ta en matbit. Vi kommer till ett långbord där typ alla våra vänner sitter. Så vi sätter oss där, men det hela spårar ur och vi ska åka och hämta tomater i Husby, så fem personer hoppar in i en liten trång bil. Då får jag reda på att paret ska förlova sig. Då blir jag arg och vaknar. Jag förstår inte det här med förlovning. Varför måste man förlova sig om man ändå inte har en tanke på att gifta sig. Räcker det inte med ett vanligt förhållande? Kan inte det vara nog så bekräftande som en liten ring? Eller är det för folk som har svårt att förstå sig på abstrakta saker som känslor och löften, som behöver en liten konkret sak som de kan ta på för att förstå. Känns som att man går ifrån själva kärleken då, men vad vet väl jag? Jag är ju blott ett känslokallt flickebarn. Jag antar att den här drömmen kommer lite från Bonde söker fru igår, med hästbonden som förlovade sig med sin tjej på resan efter så kort tid. Men nu ska de ju gifta sig, om de inte redan gjort det, men jag tycker det går lite fort. Men jag känner ju inte vad de känner, så de kanske gör helt rätt! Jag tycker bara att man kan chilla lite, man måste inte förlova sig direkt, man kan väl lära känna varandra ordentligt först. Vi lever i modern tid och man måste inte gifta sig innan man ligger. Det här paret jag drömde om, jag hoppas att de kommer förlova sig och gifta sig någon gång om det är vad de känner för, men jag hoppas för deras skulle att de väntar lite med det. Så ligg på fan! Men chilla med förlovningen. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0