Äntligen vinter!

Gud vilken sjuk helg! Som Anna skrev så blev det lite knasigt i lördags, men det var fint det med. Lite fint folk på trappan i alla fall! Dock märktes det väl igår att det inte bara var en äppelpajcider som slank ner i lördags utan även diverse annat. Så det blev sovmorgon till klockan fyra och då var det typ mörkt ute igen. Efter några pandodil och kaffe började jag bli människa igen, om så en väldigt trött människa. Ungefär då ringde de från jobbet och undrade om jag skulle kunna jobba idag 6.45-16. Föreställ er glädjetjutet! Men vad gör man inte för pengar? (Det där lät kanske inte jättebra..) Så det är vad jag har gjort hela dagen!

Men det var faktiskt en riktigt bra jobbdag, bortsett från att jag fick gå upp 05.30, för mina favoritgubbar var så glada och bara kramades och sjöng för mig hela morgonen! Så himla söta jämt! Dessutom hade jag världens godaste matlåda med mig. Livet flöt på helt enkelt! Det enda minuset, förutom minusgraderna, var att busschauffören klantade sig när jag skulle ladda på mitt kort i morse. Han förlängde fritidskortet istället för att ladda på reskassan. Lade visst 270 kr på busskort idag då. Fint fan.

Men inte kunde jag vara sur över det när den efterlängtade snön började falla ned i stora flingor. Härligt med snö! Vad folk än tycker och hur många som än skriver om det på Facebook. Det är fint, mysigt och fulländar december. Jag firade snön med ett litet glädjehopp, så fort jag såg att ingen var i närheten.

Glädjen höll i sig tills jag fick skäll av mina kära grannar i Eneby för att min MYCKET älskade, UNDERBARA bror tydligen hade haft fest där i lördags. Han är ju för söt. Så nu hatar alla mig där. Tack bror!

Men det är ju trots allt måndag och den kunde knappast ha blivit så mycket bättre än såhär, så jag klarar mig! Får passa på och baka något gott till grannarna så jag hamnar på plussidan igen!

Chilla lugnt i snön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0